Sunday, March 13, 2011

Hobi Famili Saya

Entry kali ni tiada kene mengena dgn jahit pun, almaklumla sy skrg di kg..malas nak bawa mesin balik sy bawa blk asgnment yg berlambak tu hehe..

Kali nie nak citer pasal hoby-hoby famili sy..hehe sesaje rajin lak nak bercerite..ok, nie hoby adik sy yg kedua (p/s: nurul anak sulung ye)- bela burung..hmm balik umh kali ni rase cam masuk taman burung pun ada..mane taknye cuba tgk pic kat bawah...


Tadaa...ada sangkar burung dah..besar gak nie..macam2 burung pun ada tapi x nmpak sgt kan coz kat sini burung kecik2 je..


Nie pandangan jauh sikit..clear nampak besar saiz taman burung tue (hehe taklah besar sgt pun)..tue lom kira yg dok dlm sangkar lagi..kat tepi ni ada pangkin, sambil minum ptg layan burung..hehe mmg gambest tul..

Inilah burung kesayangan famili..meet 'ayah pin'...mmg manja tul burung nie, x takut org langsung...pandai lak posing,klo burung laen dah nk tercabut bulu takut tgk camera..


zoom sikit, hehe comel kan ayah pin nie...mahal tu trojan dia, adik beli kat Kedah nie..kat sane rege murah sikit compare kat sini



Burung kecik2..ish ni je dpt snap..tue burung tgh terbang2 nie..punya la seksa nak snap..ade lagi yg x dpt snap pic..



Nurul suka burung nie, ceria tul kaler kuning..tang mata dia cantik kan...gambar disebalik sangkar nie..hehe


Meet mr. terkukur..yg ni adik br dpt jerat..liar lagi nie, still takut kat org..masa sesi fotografi ni berlgsung (chewah) nak tercabut kaki dia terbang..hehe..adik sy ada 3 ekor terkukur termasuk yg nie, mgu depan nak pegi pikat burung lagi..hmm mak kata biarlah pikat burung, dari dok pikat anak dara org sape yg susah hehe


Nak tau macam mane adik sy pikat burung, klik la video nie...macam ni la caranya...Nurul paling suka bile dia angguk2 kepala..so cute rase nak geget je hehe


Yang nie hoby mak & ayah- bela ayam dan tanam pokok...umh sy ni dah mcm dusun pun ada..ada betik,manggis, buah naga, mangga, kedondong, rozelle, rambutan,kelapa,pisang, durian pun ada..xsanggup sy snap pictures, byk tue..tue lom termasuk ulam2 dan bunga2 yg mak sy tanam..hehe..owh kolah ikan pun ada..kolah tau bukan kolam coz ikan tu bela dlm kolah je..lupa nak snap pics huhu


Hehe, nie lah banglo 2-tingkat utk ayam2 mak sy...banglo ni khas utk pregnant mummy je..belah bawah utk mommy dgn anak kecik..belah atas utk mommy mengeram...hehe..klo nak tau, banglo nie + zoo burung dibina oleh makcik sebelah rumah..ulang sekali lagi, makcik sebelah rumah...siape cakap pompuan xleh bertukang..klo nak tau, rumah dia pun dia bina sendiri tau..mmg respect tul ngan makcik nie..

hoby adik pompuan sy- doodle.. siap beli gadget khas utk doodle..sorg lagi, tgh gile taekwando..sibuk tournament kat UiTM sampai 2 bulan x balik umah..klo nak cite mmg byk lagi hoby kitorang sefamili...nie ada lagi 2 org adik laki2..tapi rase malas dah nak taip so abaikan hehe

Hobi Nurul? uihh byk hoby tau..baca novel,komik, tgk anime dan yg latest sekali mesti la menjahit hehe...tenkiu ye mak ayah coz tak pernah halang hoby anak-anak dia..pemberi semangat lagi adalah...
love u much mom & dad :)

ok thats all, sorry if this entry quite boring or longggg..hehe..till then,bye for now, happy crafting everybody!!



12 comments:

  1. masing2 ada hobi ye,dengar kata org kalau dah suka bela burung susah nak berhenti hobi tu,emak ct pun suka bela ayam,kalu blk kg makan ayam kampung le...

    ReplyDelete
  2. hmm tau xpe..ni kes sedara ramai suka burung la nie adik da jangkit..klo xde geng x jadinye..

    hehe nurul baru lepas makan sup ayam kg..yum yum

    ReplyDelete
  3. wahhh meriah betul family nurul kan... kawasan rumah pon happening jer... harap2nya one day, kalau dah tak kerja kat KL, bolehlah balik kg ternak ayam itik, bercucuk tanam mcm mak n ayah nurul ni.. best tau.. sbb akak pon asal dari kampung... udahnya akak ni berangan ler plak ahak ahak

    ReplyDelete
  4. hmm tau xpe..biase la umah felda ni luas,klo x wat mcm nie kang semak samun jadinya, ada ular dtg lagi susah :D

    ReplyDelete
  5. apa Nurul? makcik sebelah rumah buat banglo ayam tu...huhu cayalah makcik tu. Kirim salam kat dia yea:)X sangka kat Msia ada miss diy ala Michelle Beschen. Selamat main kejar2 ngan ayam :D

    ReplyDelete
  6. itu lah tau xpe..mmg terer makcik tue, rege pun berpatutan hehe sempat promote lak..

    main kejar2?haha ayam kejar nurul adalah...hihi

    ReplyDelete
  7. patut la dia jahit burung hari tu... hikss... comel2 aje mini zoo burung ni kan.. bdk2 mesti suka gila... bawak anak dtg lawat boleh? ahhahaha

    ReplyDelete
  8. Haha tau xpe..mmg suka burung pun..nk dtg boleh je hehe

    ReplyDelete
  9. Meriah rumah Nurul. :)
    Jakun tengok video tu. Tak pernah tengok. Hehhe...

    ReplyDelete
  10. mmg meriah..kene bile tekukur tue berbunyi..semua tiga2 akan sahut menyahut..pastu terkukur jiran pun bunyi..seronok dgr

    bile tgk video tue padanla adik gile tekukur..mmg syok pegi pikat tekukur..

    ReplyDelete
  11. hobby family b bela kucing..ada 25 ekor dah skrg

    ReplyDelete
  12. 25 ekor? byknye..mesti mahal kos makanan kucing nih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...